daar waren we weer na een lange tijd. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu daar waren we weer na een lange tijd. - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu

daar waren we weer na een lange tijd.

Door: Ankie/Daisy

Blijf op de hoogte en volg daisy/ankie

16 Oktober 2006 | Ecuador, Quito

hoi allemaal,

Als aller eerste willen wij iedereen even bedanken voor die leuke stukjes op onze site. Wij vinden het heel erg leuk dat jullie ons zo intensief volgen!! Heel erg leuk dat jullie dat allemaal doen.

En dan nu een stukje over onze belevenissen hier in Ecuador. Van het weekend zijn we samen met Nanouk en Anita (leerkrachten vanuit Nederland) naar het plaatsje Otavalo geweest. Dit was erg leuk en we hebben allemaal heel veel leuke dingetjes gekocht. Zaterdag gingen we naar de grootste indianen markt van hier en we hebben ons de hele dag wel vermaakt. We hadden zelfs het gevoel dat we nog niet alles hadden gezien. Zondagochtend was er paardrijden. Uit verhalen hoorden ik dat het heel erg leuk alleen ik (ankie) lag met buikpijn op bed dus heb dit gemist. In de middag zijn we weer terug gegaan naar huis en hier waren we dan om 4 uur dus dat was wel erg lekker nog een beetje op tijd zodat je ook nog even thuis bent voor dat je weer tegen een nieuwe drukke week aan kan!

Ook even een stukje over ons zelf. Vandaag zijn we alle twee naar de docktor gegaan. Daisy blijkt nog steeds hoge bloeddruk te hebben en heeft nu nieuwe medicijnen gekregen. Woensdag weer terug komen en hopen dat het beter gaat en dat de hoofdpijn een beetje weg gaat trekken. We zijn hier natuurlijk niet gekomen om ziek te zijn en naar de docktor te gaan. Maarja het hoort er bij niet waar. Zelf moets ik ook langs de docktor i.v.m met mij buikpijn die nu te lang duurt en daar ook nog een diaree bij komt kijken. De docktor denk dat ik een ondsteking in mijn nieren heb zitten en heb daar nu medicijnen voor gekregen kijken hoe dit zich gaat verderen. Afwachten dus. Op de docktor bezoekjes na gaat het goed met ons alleen kan het iets beter niet waar?? haha:d

Natuurlijk willen jullie ook weten hoe het met ons gaat op stage laten we dat vooral niet vergeten. Afgelopen dinsdag zijn we begonnen met met de tandenpoets week en hebben knutsel activiteiten gedaan met de kinderen. Ook hebben we een spelletje gedaan over tanden poesten, bakjes gemaakt waar de tandenborstels in kunnen alleen moeten die nog verzierd worden. Omdat daisy en ik donderdag en vrijdag niet op stage zijn geweest i.v.m ziekte hebben we het tandenpoets project nog niet afgesloten. Hoe de kinderen het poetsen zelf vonden horen jullie dus nog van ons. We zijn er zelf ook erg benieuwd naar.
Ook hebben we ook al een paar keer de groep alleen gedraaid omdat de leidster dat ineens weg blijkt te zijn. Dit is wel zwaar hoor zo veel kinderen zonder iets voor bereid te hebben en dan ook nog eens geen ruimte hebben op het project maar natuurlijk we een uitdaging voor ons beide. En ook wel leuk!

En dan als laatste neem een kijkje op http://ankieendaisy.mijnalbums.nl ik heb er net weer nieuwe foto´s op geplaast en ze zijn allemaal erg leuk!!!

Nou iedereen een dikke kus vanuit Ecuador van ons alle twee.

kus kus kus kus kus kus kus kus kus kus

• 17 Oktober 2006 - 11:54

Roxanne:

Dag lieverd!!! (ook daisy hoor)

Wat leuk weer allemaal. Behalve dan dat jullie niet zo lekker zijn.
    Je schrikt natuurlijk wel even. Hoop dat het snel weer over is en weer vol op kan genieten!
    Leuk hoor die foto's en ankie ik zag je weer lekker snoepen!!
    Hoest nu met het spaans? Spreek je het al vloeiend??
    Ik loop nu stage (thuiszorg) helemaal leuk. Je komt er zo ontzettend veel dingen tegen. Ik vertel je alles nog wel een keer!
    Wacht weer af tot het volgende verhaaltje! :-)

Dikke kus Roxanne
    Ook van me moeder en robin!

• 17 Oktober 2006 - 15:58

Tineke:

Hoi meiden,
    zielig verhaal over de ziektes, maar leuke foto's !!
    Hoop dat jullie inmiddels weer een beetje opgeknapt zijn.
    Jemig, jullie zitten daar alweer een tijdje en spreken zeker al vloeiend Spaans met die erg gezellig ogende leraar van jullie !??
    Beterschap en tot de volgende reactie maar weer.
    Doei!!

• 17 Oktober 2006 - 21:20

Meep:

Hoi Daisy en Ankie,
    Ik vind het grandioos dat jullie zo stand houden en zelfs (af en toe) de groep met een meute kinderen in een kleine ruimte alleen doen, fantastisch. Wel pech van de hoge bloeddruk bij jou en Daisy en dus naar nu blijkt parasiet bij Ankie. Gewoon domme pech. Maar het komt allemaal goed begrijp ik. Gelukkig maar! En dan lekker genieten van de laatste anderhalve maand. Zo snel gaat het alweer! Ben heel benieuwd met wat voor een presentjes van de Indianen markt jullie thuiskomen!
    Hele dikke kussen terug, ook van Lisa, Rosan en Saco xxxxxxxx

• 18 Oktober 2006 - 15:15

Nelleke:

Hoi Meisjes,
    Minder dat jullie ziek zijn. Hebben ze daar een beetje dokter? Wel te hopen. Zo te lezen gaat het op jullie stage plek er toch wel anders aan toe als bij Nienke, maar zo heeft iedere plek zijn uitdaging denk ik. Fijn dat ik via jullie site niet alleen jullie maar ook mijn dochter kan bewonderen, want het lukt haar nog steeds niet om foto's op de site te zetten. Nou, ik hoop dat jullie weer snel opknappen, want ziek zijn in zo'n vreemd land lijkt me maar niets.
    Groetjes van de ma van Nienke

• 21 Oktober 2006 - 17:14

Tante Wilma:

Hola Daisy,
    Wat maken jullie veel mee! Veel leren, lekker shoppen(markt)en dan ook nog naar de dokter! Hoop dat je je alweer beter voelt. xxxxx

• 22 Oktober 2006 - 17:03

Jannie En Evert:

hallo ankie, van je vader hoorden we dat het al wat beter gaat met je. Leuke kaart had je aan Oma en Opa gestuurd! Veel sterkte en succes met de "kids". Een hartelijke groet, ook aan Daisy, van Jannie en Evert.

• 23 Oktober 2006 - 21:40

Tante Jolanda:

Hallo Daisy,allereerst wat een leuke foto's! hoop dat het wat beter gaat met je gezondheid!!en ben heel benieuwd hoe het les geven gaat.:-)Oma Bij belde me op dat je gebeld had naar haar,wat was ze trots!!T'is maar goed dat ze geen computer heeft anders zou ze iedere dag erachter zitten:-( een dikke kus van de hele familie v Diermen!!xxxxxtot de volgende mail.kan bijna niet wachten.

• 30 Oktober 2006 - 15:31

Annemieke:

Hey Ankie,
    Hoe is het nou? Ben je alweer opgeknapt van de parasiet? Een schrale troost: je hoort er niet bij als je geen ernstige buikloop of parasiet hebt opgelopen tijdens een verblijf in Latijns Amerika, geloof me ;) Er zijn er zoveel die zoiets dergelijks hebben opgelopen daar! Ik hoop in ieder geval dat het een beetje beter met je gaat en schrijf eens iets nieuws! Of heb je de afgelopen 14 dagen niets meegemaakt?? lijkt me niet hè, haha! Ben benieuwd hoe het met je stage etc. gaat!

Veel liefs,
    Annemieke

daisy/ankie

Wij zijn twee meiden die een experiencia aan durven te gaan. Wij gaan in totaal met 10 studenten naar Ecuador om daar 3 maanden stage te lopen. Wij zijn allemaal op verschillende projecten ingedeeld. Waarom hebben wij ons opgegeven? Wij hebben ons opgegeven omdat we graag met kinderen willen werken van een andere cultuur. Zo kunnen wij het verschil zien tussen Nederland en Ecuador. Wat gaan wij daar doen? Wij zijn samen ingedeeld in het stageproject van Centro Infantil Myra de Bruijn. Wat houdt ons project in? Zoals je al hebt kunnen lezen zijn wij ingedeeld in Centro Infantil Myra de Bruijn. Dit is een kindercentrum waar kinderen vanaf 6 maanden tot en met 12 jaar terecht kunnen. Voor meer informatie over dit project ga naar: www.centromyra.org ook voor foto's van onze belevenissen in Ecuador kun je kijken op: ankieendaisy.mijnalbums.nl