Week in de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu Week in de jungle - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu

Week in de jungle

Door: Ankie/Daisy

Blijf op de hoogte en volg daisy/ankie

24 September 2006 | Ecuador, Quito

Hallo mensen,

Zondag 17 september,
Toen vertrokken we op tijd aangezien we de bus wilden halen zonder dat we ervoor moesten staan.
Een heerlijke bus. Maar wel een lange busreis onderweg hebben we Titanic gekeken erg leuk in het Spaans.
Om 5 uur kwamen we aan in Puerto Quito. Toen we uitstapten hebben we eerst echt 5 minuten staan bijkomen. Toen aan een vrouw in ons gebrekkige Spaans gevraagd voor een taxi. Uiteindelijk regelde een jongen een taxi voor ons. Natuurlijk moesten we allemaal achterin de bak staan net als in Mindo.
Was weer een hobbelige/bobbelige weg. Maar we zijn heel aangekomen.
Toen we aankwamen ons huisje gewezen echt een houten huisje. Wel mooi hoor.
Even bijgekomen en toen naar voren want we konden eten. Weet niet meer precies wat we kregen maar wel een fruitsapje elke maaltijd en veel rijst. Na het eten kon je thee of koffie nemen. Lekker gekletst en rond 10 uur naar bed gegaan.

Maandag 18 september,
Was vroeg op. Daphne en ik hebben echt op een plank geslapen we hebben wel een matras alleen heel dun heb daar nu ook wel last van.
Eerst dus ontbeten we kregen brood met jam en boter. En een fruitsapje. Omelet en aardappel met kaas erin (ik zal eerlijk zijn het leek wel tenenkaas) heb het dus ook niet gegeten. Ik was het niet alleen voor de mensen die het willen weten.
Toen ingedeeld in twee groepen ik met Lisette, Sophie en Angela. En de rest dan. Toen na het ontbijt excursie naar de waterval. Was gelukkig niet veel klimmen. Mooie waterval we konden zwemmen maar niet gedaan. Toen we weer terug kwamen wel het zwembad ingedoken.
Toen gelunched. Eerst soep met fruitsapje. En daarna warm eten wat weet ik niet meer.
Na de lunch Spaanse les. En na de les avondeten. Na het eten weer met zijn allen zitten kletsen en toen naar bed.

Dinsdag 19 september.
Weer een lange nacht achter de rug. Ben natuurlijk al veel geprikt door muggen. We hebben dan wel een klamboe over ons bed heen hangen maar wel met veel gaten. En sommige zijn dichtgeplakt met jawel hoor pleisters.
Weer lekker ontbeten om half 9 en na het ontbijt hadden we les.
Na de les gelunched en toen naar een tropische fruit boederij. Was wel leuk veel geproefd heerlijk fruit. Na het fruit eten gingen we basketballen daar. Lekker in de regen we waren ook zeiknat. Daarna lekker gedouched en droge kleren aangetrokken.
Toen lekker gegeten.

Woensdag 20 september
Weer een lange nacht achter de rug. Had gisteravond veel met daphne, lisette en marlinde gekletst. We lagen dan ook in de kamers naast elkaar. En de huisjes waren heel gehorig.
weer ontbeten. En na het ontbijt ringen van hout gemaakt ze zijn heel mooi geworden. Veel geschuurd. Daarna gelunched en na de lunch weer lesssen. Weer heerlijk gegeten en na het eten gekaart quarante. Een spaans spelletje ga ik wel leren aan de mensen thuis.

Donderdag 21 september
Lange nacht gehad was echt niet lekker. Was aan de diarree echt niet lekker dus. Zat echt te balen. Had hele erge buikkrampen. Wel heerlijk ontbeten. Na het ontbijt les. En van de juf heerlijke thee gehad. Na de lunch niet meegegaan op excursie omdat ik niet lekker was heb heerlijk geslapen toen. Na het slapen ging het wel weer. Had nergens meer last van. Daarna gingen we zelf chocola maken echt leuk. De chocola was heerlijk.
Maar we hadden trek en het duurde te lang voordat het avondeten klaar was. Dus gevraagd of we naar het dorpje gebracht konden worden. Wat lekkers gehaald. Maar het onweerde en regende hard dus het was wel eng. En in het dorpje ging die man even uit de auto om wat te halen. Maar toen begon de auto te roken en te stinken we zijn toen snel uit de auto gesprongen. Was niks aan de hand achteraf.
Toen we terug waren konden we lekker eten. Na het eten weer veel gekaart en toen gaan slapen.

Vrijdag 22 september.
Was een lange nacht iedereen was dan ook echt verrot. Maar goed. Eerst lessen en dit keer met zijn allen gezellig. Na de les. Lekker gegeten. En na het eten gingen we tuben. Was echt wel leuk alleen was het water niet echt helder. Was ook niet overal een harde stroming. Na een tijdje waren we klaar wel blij want we kregen het koud aangezien het ook nog begon te regenen. Toen terug naar ons huisje weer heerlijk gedouched en toen lekker warme chocomelk gedronken en gegeten. Daarna met zijn allen gaan ezelen (kaartspelletje)Was erg gezellig.

Zaterdag 23 september
Jeetje wat een rotnacht. Daphne was niet lekker geworden en volgens mij heeft ze wel een tijdje liggen ijlen. maar goed.
Na het ontbijt tassen gepakt boek gelezen. En toen na een tijdje met de auto naar Puerto Quito. Daar nog wat eten gekocht voor in de bus. En wat gedronken.
We waren om half 5 in het studentenhuis.
Heerlijk warm gedouched.
En kleren naar de wasserette gebracht.

• 24 September 2006 - 07:22

Yolanda:

Klinkt allemaal weer spannend!
    Wat heeft Ankie in die week gedaan??

• 24 September 2006 - 17:14

Hans En Gaby:

hoi daar
    We lezen dat je weer van alles mee gemaakt heb. Blij dat je weer terug bent in het studentenhuis. kusjes van ons

• 24 September 2006 - 17:31

Ankie:

heey die daisy heel leuk dat je ook een ring voor mj hebt gemaakt!! ik vind het echt super lief en leuk van je! leuk verhaaltje trouwens dikke kus ankie eenne morgen gaan we dan beginnen op stage al een beetje zin in !! ik wel hoor dikke kus

• 24 September 2006 - 17:45

Noortje:

hey muppet!!!!
    Leuk man om al die verhalen te lezen!!!! Super dat jullie zoveel beleven en doen!!! Hoop dat je geen last meer hebt van je buik??
    Met mij hier alles goed alleen internet thuis doet t niet dus zit bij me zussie!!ook gezellig.

Goed nieuws:ik heb met loting een nieuwbouwhuis in wombarg toegewezen toe gekregen,is wel pas eind 2007 klaar hoor, haha!!!!

Hey meid,geniet ervan en ik laat wel weer is wat van me horen!!

Knuffel Noortje.

• 25 September 2006 - 17:41

Berdien:

heej dais,

klinkt erg als of je het daar naar e zin hebt ;)
    ik vind het heel gaaf als ik dat allemaal lees. ik denk vaak aan jullie! zet hem op he?!!

dikke knuffel

• 27 September 2006 - 19:30

Lara:

He Daisy! Wat een stoere verhalen, echt gaaf wat je allemaal meemaakt! Ik zie die klamboe al voor me: volgeplakt met pleisters, hihi! Heel veel succes met alles en geniet ervan! Dikke kus, je nicht

daisy/ankie

Wij zijn twee meiden die een experiencia aan durven te gaan. Wij gaan in totaal met 10 studenten naar Ecuador om daar 3 maanden stage te lopen. Wij zijn allemaal op verschillende projecten ingedeeld. Waarom hebben wij ons opgegeven? Wij hebben ons opgegeven omdat we graag met kinderen willen werken van een andere cultuur. Zo kunnen wij het verschil zien tussen Nederland en Ecuador. Wat gaan wij daar doen? Wij zijn samen ingedeeld in het stageproject van Centro Infantil Myra de Bruijn. Wat houdt ons project in? Zoals je al hebt kunnen lezen zijn wij ingedeeld in Centro Infantil Myra de Bruijn. Dit is een kindercentrum waar kinderen vanaf 6 maanden tot en met 12 jaar terecht kunnen. Voor meer informatie over dit project ga naar: www.centromyra.org ook voor foto's van onze belevenissen in Ecuador kun je kijken op: ankieendaisy.mijnalbums.nl