Gastgezin - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu Gastgezin - Reisverslag uit Quito, Ecuador van daisy/ankie - WaarBenJij.nu

Gastgezin

Door: Ankie/Daisy

Blijf op de hoogte en volg daisy/ankie

06 September 2006 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal,
Hier zijn we weer. Ondertussen zitten wij al twee dagen in ons gastgezin. Hele aardige mensen wij zitten bij een vrouw genaamd nelly en een man genaamd marcello.
De communicatie verloopt nog niet zo goed omdat wij dus niet goed spaans kunnen en hun geen engels kunnen.
Wij hebben allebei een eigen kamer met een tweepersoonsbed. Een heerlijke warme douche lekker schoon ook. Beter dan in het hostal.
Vandaag hebben wij vanmorgen een broodje met appel marmelade gegeten. Was wel lekker. En een kopje thee. Een een glas vergesperst fruit. Je hebt hier ook een tomaat maar dat is dan een fruit hier in ecuador. Dat zat er ook in. Daisy heeft het helemaal opgedronken want zo vies was het nog niet. Ankie heeft een gedeelte laten staan.
Toen de spaanse lessen. We leren heel veel. Ik heb vandaag geleerd klok te kijken in het spaans best moeilijk maar het gaat. We leren ook heel veel werkwoorden en tellen in het spaans. Dat gaat ons wel goed af. Maar hele zinnen maken en communiceren is nog wel moeilijk.
Toen vanmiddag soep gegeten was wel lekker weet alleen niet wat voor soep het was. Toen kregen wij een bord met rijst en bonen en een gebakken ei. We zaten echt vol ervan. En vanavond hebben wij een broodje gegeten dat is hier gebruikelijk in ecuador.

Nou dit was het dan weer voor nu.
De fotowebsite doet het nog niet maar de foto's zijn onderweg. Dus nog even geduld.

daisy en ankie

• 06 September 2006 - 05:25

Meep:

Hoi Ankie en Daisy,
    Super om te lezen dat alles zo goed verloopt. Lekker ff blokken voor het Spaans, maar zo te lezen gaat dat ook lukken!Heel fijn om alles zo te kunnen volgen van jullie. Heel veel liefs, dikke kussen.

• 06 September 2006 - 05:56

Roxanne:

Helemaal gewellig zo te horen. Erg leuk om dit elke keer te lezen. En ankie geen Hond !!!!! haah Kus

• 06 September 2006 - 06:21

Yolanda:

Klinkt allemaal goed...en lekker!Jullie komen echt tonnetje rond terug van al dat eten!!
    Succes met de taal!

Yolanda

• 06 September 2006 - 06:43

Nina:

lieve dames
    Het lijkt mij een prima dieet dat jullie daar krijgen!!!!
    Ankie, gefeliciteerd met je zus.
    Succes met alles en tot snel.
    kusjes

• 06 September 2006 - 10:13

Hans En Gaby:

Fijn dat het zo goed gaat.Zijn heel benieuwd naar de foto's van jullie. Wel gezond die fruitdrank. Dikke knuffel van ons

• 06 September 2006 - 14:05

Susanne:

Hoi Ankie!

Wow, ik ben wel een beetje jaloers op je! Wat gaaf om allemaal te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik blijf je volgen!
    En gefeliciteerd met je zusje he!
    Kus suus

• 06 September 2006 - 15:44

Lot:

Wow! Wat klinkt dit allemaal vet hee! Fijnfijn dat jullie zo'n leuk gastgezin hebben.

Ik wist helemaal niet dat jullie Spaans gingen leren.. best logisch eigenlijk:P

¡Diviértase en Ecuador!

Kuuus!

• 06 September 2006 - 16:07

Nadine:

he meiden wat leuk allemaal ik zit gewoon achter de computer mee te genieten met jullie. ik hoop echt dat jullie het goed naar jullie zin hebben en ben benieuwd naar de foto's nou geniet er maar van en hou ons op de hoogte groetjes en dikke zoen voor jullie beiden groetjes nadine

• 06 September 2006 - 18:12

Tineke:

Hoi meiden,
    Jullie hoeven je niet echt te vervelen, dat blijkt wel uit jullie verhalen.
    Lekker lastig hè, als je de taal niet spreekt en de anderen geen andere taal dan hun moedertaal kennen. Handen- en voetenwerk dus nog even.
    Veel plezier weer en Ank: gefeliciteerd met Roos.

Doei!

• 07 September 2006 - 09:18

Oma V Ankie:

Hallo Ankie en Daisy, bedankt voor jullie bericht. Hoe is het weer daar? Kijken jullie ook t.v? groetjes en liefs opa en oma.

• 07 September 2006 - 17:24

Papa Adri:

He meiden, Die verhalen van jullie klinken als muziek in de oren. Oeps sorry, ik had natuurlijk moten beginnen met hasta la vista (klopt dit een beetje) Geniet en ik kijk weer uit naar jullie verhalen. Doei

• 07 September 2006 - 21:14

Lisa:

heee heee
    ik krijg honger van jullie verhaalte hahaha! ik ga er wel vanuit dat als je thuis komt vloeiend spaans kan spreke he;-) owja ank, ik heb trouwens mn haar bruin geverfd. dacht laat ik dat is even doorgeven hahaha. succes verder met het spaans! dikke kuS

• 08 September 2006 - 09:09

Annemieke:

Haha sorry hoor, maar ff een berichtje voor Lisa: bruin? Jij geeft veel te snel toe aan de herfst! Net nu het een paar dagen eindelijk mooi weer wordt...Haha, maar ben benieuwd hoe het er uitziet hoor!

• 08 September 2006 - 14:12

Heleen:

Nou dat klinkt allemaal goed zeg

Ben benieuwd naar de foto's

veel plezier

• 11 September 2006 - 15:50

Stephan Van Diermen:

ja hier je grote, wijze, verstandige neef..spaans is wel gaaf he?het is hier nu seis menos once..veel plezier nog en kblijf je stukjes leze, ciao

daisy/ankie

Wij zijn twee meiden die een experiencia aan durven te gaan. Wij gaan in totaal met 10 studenten naar Ecuador om daar 3 maanden stage te lopen. Wij zijn allemaal op verschillende projecten ingedeeld. Waarom hebben wij ons opgegeven? Wij hebben ons opgegeven omdat we graag met kinderen willen werken van een andere cultuur. Zo kunnen wij het verschil zien tussen Nederland en Ecuador. Wat gaan wij daar doen? Wij zijn samen ingedeeld in het stageproject van Centro Infantil Myra de Bruijn. Wat houdt ons project in? Zoals je al hebt kunnen lezen zijn wij ingedeeld in Centro Infantil Myra de Bruijn. Dit is een kindercentrum waar kinderen vanaf 6 maanden tot en met 12 jaar terecht kunnen. Voor meer informatie over dit project ga naar: www.centromyra.org ook voor foto's van onze belevenissen in Ecuador kun je kijken op: ankieendaisy.mijnalbums.nl